onsdag 28 december 2011

Mellandagsrea


Skulle behöva gå till Allum, vårt köpcentrum här i Partille.
Men jag bävar och rister i hela kroppen för att gå dit och tampas med hysteriska människor bara för att det är mellandagsrea.
Varje år vid den här tiden känner jag min annars så obefintliga fientlighet mot människor bubbla i ådrorna.

Jag klarar inte av när man trängs och blir knuffad och får så i oändliga köer, men speciellt så klarar jag inte fräckheten som vissa människor innehar, som stjäl varor rätt ur händerna på en eller ur kundvagnen/korg.
Hur fan är dom funtade egentligen?!?!
Det är många gånger som man har velat ge dom på näbben eller åtminstone ge dom en rejäl utskällning på plats.

Så det blir som vanligt, jag låter mellandagsrean blåsa över.
Dom enda butiker som bevistas av mig just nu är Hemköp och Apoteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar