onsdag 13 juni 2012

Den förlorade inspirationen & Kaffepauser

Jag vet inte vad som har hänt men min skrivarklåda är som bortblåst och jag saknar den.
Varje gång jag får en idé på något att skriva om ligger jag oftast till sängs och där datorn har varit avstängd sen många timmar tillbaka.
Innan jag har irrat upp i mörkret och satt på dator har jag redan glömt vad jag skulle skriva om.....

Funderar på om jag skall lägga ett anteckningsblock bredvid mig på nattduksbordet, men innan jag har tänt och letat rätt på glasögonen så är jag tillbaka på ruta ett dvs. minnet och glömskan har lekt kurragömma med mig.
En diktafon vore kanske det enda rätta, där jag kan ligga under täcket och prata in mina nattliga funderingar lågmält så jag inte väcker maken som är otroligt lättväckt.


Nu är det sommar och vem har tid att skriva då?
Jag vill sitta på caféer dagarna i ända och bara njuta av dagen.
Caféer förresten, nu kom jag på något!!

Jag och maken är ofta runt och fikar, spontana kaffepauser i solens sken, antingen med en kopp "Take away" kaffe eller på något mysigt café.

Vi pratade lätt om att starta en grupp på Facebook eller en blogg med dom bästa fikaställena och betygsätta dom på liknande vis som Guide Michelin, fast inte lika prestigefull och tillkrånglad.
Naturligtvis skall det finnas möjlighet för läsarna att själva lägga in sina bidrag, nåväl jag får spinna vidare på denna tanke.....


Tills dess hoppas jag att er sommar blir ÜBER-UNDERBAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar