tisdag 7 augusti 2012

Stora planer som gick om intet.


Idag vaknade jag upp med en stor portion jävlar anamma och tänkte därför surfa på denna känsla att vilja förändra saker och ting.
Mitt första projekt var att förändra min blogg, städa undan inlägg och skicka ner dom i katakomberna, byta layouten på sidan, med andra ord - Pimpa upp bloggen!
Men när jag kom in på sidan så insåg jag ganska snart att alternativen som erbjuds är sämre än den jag redan har.
Jag kan säkert finurla ihop en egen layout, men jag orkar inte just nu möjligtvis någon gång i framtiden när det finns flygande bilar och man kan teleporteras upp till ett rymdskepp.

Egentligen har jag ingen lust att lägga ner otal timmar och energi på en webbsida, så det hela handlar nog mer om att jag har blivit lat och bekväm på gamle dar.
Det är bättre med färdiga koncept och som dessutom är gratis!
Då får man ta det att layout och design är lite sunkigt, bara att gilla läget.

På tal om webbsidor....
Förutom mina privata hemsidor skapade jag ett flertal för vänner, föreningar och företag.
Det var kul ett tag men när jag insåg att jag blev utnyttjad kroknade jag snabbt.
Fick ofta höra kommentarer såsom -Vi är ju vänner, kan du med gott samvete ta betalt utav mig?
Eller där "vännen" tror att det ingår support i all evighet i grundpriset.....

Frågan kommer tillbaka som en bumerang där det är JAG som ifrågasätter vänskapen.
-Kan du med gott samvete utnyttja mig och i samma andetag kalla dig min vän?!

Ibland har det inte ens handlat om faktiska pengar utan snarare byteshandel och tjänster.
Jag fixar en sida som är värd si och så mycket, för det vill jag ha en viss produkt som betalning eller en tjänst utförd som exempelvis hjälp med tapetsering.

Därför har jag tagit beslutet att inte skapa några fler webbsidor för vänner och bekanta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar