onsdag 8 augusti 2012

Dags att köpa baddräkt


Nu har jag äntligen bestämt mig, det blir vattengymnastik!

Fast denna gången blir det INTE pensionär och sjukgympan i 37 -gradigt vatten utan riktig tuff vattengympa där jag troligtvis kommer få hämta andan och ta det försiktigt tills grundkonditionen har återvänt någorlunda.
Just nu är den helt obefintlig så det kommer vara ett helvete första tiden.

Måndag den 20 augusti öppnar dom simhallen igen efter sommaruppehållet och på torsdag den 23 augusti drar dom igång det första passet.

Björndammens Simhall
Jag kommer inte att gå dit ensam, det var en väninna som kom med förslaget och jag tänkte -Why not?
Förhoppningsvis kommer detta gå bättre än vad det gjorde för mig och maken när vi rusade iväg och köpte varsitt gymkort på Wellness 24.

Syftet var att vi skulle stötta och peppa varandra men dessvärre blev det tvärtom, när den ene inte ville så gav den andre fan i det också.....
Vi har ännu inte varit där en enda gång förutom när vi skrev in oss och det kostar oss pengar som dras automatiskt varje månad fram till november. *suck*
Vi är inte bra för varandra när det gäller utförandet av gemensam motion, det är bara att inse.

Kanske han får lust att motionera nu när jag hoppar i plurret, men om han skulle hoppa i tillsammans med oss två tjejer vette sjutton?
Man vet aldrig med den gubben, han har fått mig att häpna många gånger under våra 13 år tillsammans.

Men jag tror att han inte tycker det är tillräckligt macho och lite för mesigt även om han själv skulle behöva starta ut försiktigt innan han drar på för fullt.
Han är mera för spinning och styrkelyftning, där mjölksyran kommer pina honom till vanvett och där svetten kommer spruta som en fontän.

Nä fy fasiken, tacka vet jag vatten...man märker inte ens att man svettas.

Nu måste jag köpa en ny fräck baddräkt som håller in och ihop.

Stadium XXL here I come!!

Konstnär: Ulrika Wistrand,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar