torsdag 14 november 2013

Det bor en hippie i mig

Pssst -det visste jag väl
 -Skulle en manlig god vän säga med en axelryckning, och jag har väl vetat om detta hela tiden även om jag har varit inne på villovägar ett längre tag.
Ett behov av att vilja passa in i normen för vad som är normalt och Svensson....
Under hela denna tid jag känt ett pockande behov att leva ut min bohemiska sida men har inte funnit "det där" för att släppa andarna fria!

Jag hade något vad jag kallade en hippie-väst som ovan nämnda vän fick mig att slänga vid en garderobsrensning, det var som en amputation av min personlighet, en stympning som jag inte riktigt har kommit över, trots att det snart är 10 år sedan detta skedde.

Men nu har jag åter funnit gnistan till min inneboende hippie-själ, men denna gång kan jag fokusera mitt behov till inredning och styling av mitt hem.

Just nu kanske det inte är så mycket, men som jag skrev i ett tidigare inlägg så är jag och maken ute efter ett större boende och förhoppningsvis sker detta inom kort, vi har ju stått i bostadskö i över tre år nu.....

Det är t.o.m så man har börjat kika utanför Göteborgs gränser, till byhålor typ Kinna, Skene, Bollebygd eller liknande med pendlingsavstånd.
Har även sneglat mot Alingsås och Borås.....
Ni ser själva, desperationen är enorm - Jag vill ha en större lägenhet NU!!

Min make har snarlik smak som mig som tur är, men det han vurmar främst för är hemelektronik.
Datorer, tv-apparater, tv-spel, hemmabio osv osv.........sådant som en annan ger blanka fanken i.
Nja struntar i det är väl till att överdriva, jag har krav och blir skogstokig ifall det ser malplacerat ut.
Vi är varandras bollplank kan man säga, för likväl som jag kan tycka något utav hans idéer liknar kattskit kan även han påpeka mina egenheter i inredningsdetaljer.

Mitt vardagsrum måste vara en varm ombonad plats med massa udda och vackra detaljer att fästa ögonen på, den marockanska stilen med sina tyger, mattor och kuddar gillar jag oerhört mycket.

Böcker är ett måste i det Elfstrandska hemmet, skulle inte kunna leva i ett boklöst hem.
Tycker att böckerna också speglar ens personlighet något, i mitt fall är det kokböcker som är det mest primära från min sida, och från maken är det fantasy och historiska böcker.

När det gäller mattor så älskar jag en enda stor matta på golvet, inte heltäckningsmatta utan en stor bamse som man gärna ser i enorma matsalar.
Har precis slängt en gigantisk Wilton som såg äcklig ut, hade tänkt att lämna in den men efter 15 år i källaren gav jag upp. Dessutom var den blå i färgerna....blää
Rya-mattor av idag, dom tjocka och härliga eller Kelim-mattor är mina favoriter.

Jösses nu låter jag som heminredaren Lulu Carter *ler stort*

Nu skall jag drömma vidare med mina heminredningsplaner, nästa gång ger jag mig på sovrummet.

Tjillivippen på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar